51093625888_f402e3491f_k

We Francji brakuje nauczycieli matematyki

Share on facebook
Podziel się
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Drukuj
Po raz pierwszy miejsc na stanowisko nauczyciela matematyki jest więcej, niż osób, które uzyskały pozytywny wynik egzaminu umożliwiającego nauczanie w szkołach państwowych.
Reklama

W wyniku konkursu, pozwalającego na nauczanie matematyki w szkołach państwowych, dopuszczonych do wykonywania tego zawodu zostało 816 osób. Jest to mniej niż liczba wolnych miejsc na tym stanowisku : 1 035. Do konkursu przystąpiło nieco ponad 2 000 kandydatów.

Przyczyną braku dostatecznej liczby osób uprawnionych do nauczania matematyki, jest brak zainteresowania tym zawodem, głównie przez wzgląd na nieatrakcyjne warunki pracy, a także reforma konkursu państwowego. W tym roku, aby wziąć udział w konkursie, należy być studentem drugiego roku studiów magisterskich bądź mieć ukończone studia magisterskie. W ubiegłych latach do przystąpienia do konkursu wystarczył poziom pierwszego roku studiów magisterskich.

Od kilku lat Francja boryka się z problemem niedostatku kandydatów do pracy w szkolnictwie państwowym.

W 2020r. do konkursu przystąpiło 1 928 kandydatów, na 1 185 miejsc, a w 2019r. 2 139 osób na 1 200 miejsc. W 2005r. natomiast do konkursu przystąpiło 4 074 kandydatów na 1 310 wolnych miejsc.

Brak kandydatów do nauczania w szkołach państwowych skutkuje również obniżeniem poziomu rekrutacji i mniej selekcyjnymi warunkami, a w konsekwencji obniżenie poziomu nauczania w szkołach. Aby uzyskać pozytywny wynik konkursu, potrzebny jest wynik 8/20, czyli poniżej średniej, która jest wymagana w innych konkursach. Wyniki tegorocznego konkursu pokazują niski poziom ogółu kandydatów : w pierwszej części egzaminu średni wynik wynosił 6,20/20, a w drugiej części 8,85/20.

JM

Materiał chroniony prawem autorskim – wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.

Reklama

Warto przeczytać