E1tAAfbWQAAUch3

Mateusz Morawiecki najdroższym medialnie politykiem w polskim internecie

Share on facebook
Podziel się
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Drukuj
Blisko 124 miliony złotych – tyle wyniosła wartość przekazów medialnych z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego. Drugie miejsce zajął Adam Niedzielski z kwotą nieco ponad 112 mln, a trzecie – Andrzej Duda – blisko 102 mln – podaje Instytut Przywództwa który, na podstawie ekwiwalentu reklamowego, sprawdził jak cenni są polityczni liderzy.

Dane wynikają głównie z obecnej sytuacji pandemicznej, w wyniku której głos zabierają najczęściej premier oraz minister zdrowia. Kolejne miejsca zajmują politycy rządzącego obozu, co wiąże się ze sprawowaną przez nich funkcją polityczną: Andrzej Duda, Michał Dworczyk i Jarosław Kaczyński. Pierwszym politykiem opozycji jest Donald Tusk, plasujący się na szóstej pozycji, który nie był w ostatnich latach czynnym politykiem na polskiej scenie politycznej, obserwował i komentował wydarzenia i dopiero niedawno ogłosił swój powrót. Kolejnym politykiem opozycji w rankingu jest Rafał Trzaskowski.

„Jak można dostrzec wcale nie zajmowane stanowisko jest najistotniejsze, ale dotarcie do ludzi. Prawdziwy lider nie potrzebuje stanowiska, aby zaprezentować to co robi i jaki ma to wpływ na innych. Widać to na przykładzie Rafała Trzaskowskiego, który do powrotu Donalda Tuska był postrzegany jako de facto lider opozycji. Idący z nim w ramię, ramię, a czasem go wyprzedzający w sondażach Szymon Hołownia w naszym rankingu zajął 12. miejsce” – komentują autorzy raportu.

Ekwiwalent reklamowy jest kwotą, którą należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu. Badanie przeprowadzono poprzez przeanalizowanie wzmianek o wybranych liderach politycznych, zamieszczonych na portalach internetowych, stronach informacyjnych, blogach oraz portalach mediów społecznościowych (Twitter, YouTube, TikTok). Analizowany okres to 01.01.2021 – 14.07.2021. Ze względu na politykę udostępniania informacji w analizie nie uwzględniono portalów Facebook i Instragram. Aby wyliczyć wartość medialną przekazów, wykorzystano wskaźnik ekwiwalentu reklamowego bez uwzględnienia zniżek reklamowych.

foto: Fot: Twitter/Mateusz Morawiecki

Materiał chroniony prawem autorskim – wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.

Reklama

Warto przeczytać