Gazeta Wyborcza z wsparciem Google

Podziel się
Twitter
Email
Drukuj
Gazeta Wyborcza znalazła się wśród ośmiu europejskich wydawców wybranych przez Google, których warto wesprzeć w programie The Google News Initiative.

The Google News Initiative  Subscriptions Lab to zaplanowany na dziewięć miesięcy program, który ma pomóc europejskim wydawcom wzmocnić możliwości ich cyfrowych ofert subskrypcyjnych i zwiększyć przychody z nimi związane. Google postanowiło wesprzeć finansowo osiem tytułów w Europie.

Google wybrało osiem redakcji, które będzie wspierało:  ‘Dennik N’ (Słowacja), „Gazeta Wyborcza” (Polska), ‘‘RP Online’ (Niemcy), The Independent’ (Wielka Brytania), ‘Kurier’ (Austria), ‘MittMedia’ (Szwecja), ‘La Croix’ (Francja), ‘El Mundo’ (Hiszpania).

Celem współpracy Google z tytułami prasowymi „jest przyczynienie się do zbudowania trwałego modelu biznesowego mediów opartego na płatnych subskrypcjach”

– Jesteśmy przekonani, że skupienie się na wspólnym celu oraz praca pod okiem doświadczonych kolegów z ‘Financial Times’, INMA i Google znacząco przyspieszy rozwój naszego biznesu subskrypcyjnego – mówi Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl.

Richard Gingras, wiceprezes Google dodaje – To ważne, aby wszyscy wydawcy szukali nowych sposobów na zwiększenie wpływów pochodzących od czytelników, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość swoim biznesom, zwłaszcza w tych niepewnych czasach. 

„Gazeta Wyborcza” już wcześniej korzystała z wsparcia Google. M.in. jej projekt ‘Harmony. Smarter reader’s journey’, wspierający dalszy rozwój cyfrowy dziennika, został dofinansowany z funduszu Google w 5. rundzie programu the Digital News Initiative.

Materiał chroniony prawem autorskim – wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.

Warto przeczytać