46985053944_2431fb14d1_k

Facebook będzie blokować reklamy zagranicznych mediów w wyborach w USA

Podziel się
Twitter
Email
Drukuj
Amerykańska korporacja Facebook ogłosiła, że w nadchodzących wyborach prezydenckich w Stanach Zjednoczonych, będzie blokować wszystkie reklamy pochodzące z obcych mediów, a także pozwoli użytkownikom ukrywać płatne komunikaty polityczne. Decyzja ta związana jest z rosnącą krytyką i presją wymierzoną w media społecznościowe dotyczące ich podejścia do dezinformacji i wpływu informacyjnego.

Mark ZUCKERBERG przyznał, że firma nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań podczas poprzednich elekcji, w której potwierdzono, że m.in. za sprawą tej właśnie platformy treści polityczne wspierane przez Rosję dotarły aż do 126 milionów Amerykanów – informuje AFP.

Nick CLEGG w tekście opublikowanym w środę w Daily Telegraph twierdzi, że firma będzie „blokować wszystkie reklamy w USA w okresie wyborczym od kontrolowanych przez państwo organizacji medialnych w krajach trzecich”. CLEGG powiedział, że każdy, kto wyświetli reklamy polityczne na platformie, musi być do tego upoważniony, dodając, że między marcem a majem Facebook przestał „wyświetlać ponad 750 000 reklam politycznych kierowanych na USA, ponieważ reklamodawca nie zakończył procesu ich autoryzacji”.

CLEGG dodał także, że amerykański gigant mediów społecznościowych zatrudnia obecnie ponad 35 000 osób zajmujących się kwestiami bezpieczeństwa. Jedna to liczba trzy razy większa niż cztery lata temu. Mark ZUCKERBERG stwierdził, że – zagrożenie dla demokracji jest realne i trwa, ale nasze systemy są lepiej przygotowane niż kiedykolwiek.

Materiał chroniony prawem autorskim – wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.

Warto przeczytać