2020_Belarusian_protests_—_Minsk,_30_August_p0053

Białoruś uznała kanały telewizji Biełsat za ekstremistyczne

Share on facebook
Podziel się
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Drukuj
Białoruski sąd uznał we wtorek Biełsat TV za ekstremistyczny. Kanał telewizyjny obszernie relacjonował zeszłoroczne protesty antyrządowe w kraju.

W konsekwencji wyroku, strona internetowa oraz konta w mediach społecznościowych Biełsat zostały zablokowane. Według rzeczniczki białoruskiego ministerstwa spraw zewnętrznych, Olgi Chemodanovej, orzeczenie zostało wydane na podstawie śledztwa resortu.

– Uznano, że jesteśmy medium ekstremistycznym, którego nie można podawać dalej. Za repostowanie naszych treści grozi kara administracyjna, czyli np. 2 tygodnie aresztu (do miesiąca) albo grzywna. Jak cię zatrzymują na ulicy, to biorą telefon oraz sprawdzają, czy masz Telegram i jakie kanały obserwujesz – powiedziała Agnieszka Romaszewska, dyrektorka TV Biełsat w rozmowie z Press.

Telewizja Biełsat w 2020 i 2021 r. obszernie relacjonowała protesty przeciwko Aleksandrowi Łukaszence. W lutym dwie reporterki kanału zostały skazane na dwa lata więzienia.

Biełsat TV jest kanałem finansowanym przez Telewizję Polską i Ministerstwo Spraw Zagranicznych Polski. Telewizja była źródłem wiadomości dla setek tysięcy Białorusinów (kanał na portalu YouTube posiadał 471 tys. subskrybentów).

Według Centrum Praw Człowieka „Wiasna”, władze białoruskie nasiliły działania przeciwko organizacjom pozarządowym i niezależnym mediom, dokonując w tym miesiącu ponad 200 nalotów na biura i mieszkania aktywistów i dziennikarzy. Zamknięciem zagrożonych jest w sumie 50 organizacji pozarządowych, w tym Białoruski Związek Dziennikarzy. W tym momencie w więzieniu przebywa 27 białoruskich dziennikarzy.

Źródło: AP, PRESS

Materiał chroniony prawem autorskim – wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.

Reklama

Warto przeczytać

Reklama